wtorek, 8 grudnia 2009

Misja firmy

Misja firmy to ujęcie wizji strategicznej dla potrzeb zarządzania, także dalekosiężne zamierzenia i aspiracje.

Funkcje dobrej misji:
a) misja jako punkt określenia-funkcja ukierunkowująca;
b) misja jako deklaracja intencji-funkcja uwiarygodniająca;
c) misja jako wartość wspólna-funkcja integrująca;
d) misja jako gwarancja przyszłości-funkcja stabilizująca;
e) misja jako źródło natchnienia-funkcja inspirująca.

Adresatami misji firmy są-wszystkie osoby, grupy społeczne, instytucje, firmy, które mają wpływ na jej działalności-pomagają lub przeszkadzają w osiąganiu sukcesów.

Misja firmy jest generalną deklaracją sensu działania racji istnienia i rozwoju firmy co najmniej w jednym z pięciu obszarów:
1. domena-to profil działalności albo portfel strategicznych bilansów firmy;
2. odpowiedzialność-to stosunek firmy do ważnych partnerów;
3. sukces-to standardy i kryteria według których mierzyć będziemy powodzenie firmy;
4. kompetencje-to kluczowe zdolności i umiejętności wspomagające osiąganie sukcesu;
5. organizacja-to zestaw głównych reguł według których skonstruowany jest system zarządzania firmą;

Misja firmy jest publiczną, jawną deklaracją wartości publikowaną w oficjalnych dokumentach i reklamach firmy.

Deklaracja misji firmy:
- jaki jest powód istnienia firmy;
- co jest domeną firmy, czyli w jakim biznesie działa;
- kim są ich nabywcy;
- jaki jest geograficzny zasięg działania wyróżniający kompetencje firmy;
- misja odpowiada na pytania: co? Dla kogo? Jak? Gdzie? Dlaczego?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz